Психологічні тести

САМОВИХОВАННЯ - НАЙВАЖЧИЙ РІЗНОВИД САМООБСЛУГОВУВАННЯ.
                                                                             Евгеніуш Коркош




Тест для підлітків "Визначення самооцінки"

Тест включає 32 судження, з приводу яких можливі п’ять варіантів відповідей, кожна з яких кодується балами за схемою:
дуже часто – 4 бали;
часто – 3 бали;
інколи – 2 бали;
рідко – 1 бал;
ніколи – 0 балів.
Судження:
1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорували.
2. Постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.
3. Я турбуюсь за своє майбутнє.
4. Багато хто мене ненавидить.
5. Яволодію меньшою ініциативою, ніж інші.
6. Я турбуюсь за свій психичний стан.
7. Я боюсь виглядати дурнем.
8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий ніж мій.
9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.
10. Я допускаюсь помилок.
11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми.
12. Як шкода, що мені не вистачає впевненостві у собі.
13 .Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.
14. Я надто скромний.
15. Моє життя бескорисне.
16. Багато хто неправильної думки про мене.
17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.
18. Люди чекають від мене багато.
19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.
20. Я трохи бентежусь(неяковію).
21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.
22. Я не відчуваю. себе в небеспеці.
23. Я часто хвилююсь і даремно.
24. Я ніяковію, коли вхожу до кімнати, де вже сидять люди.
25. Я себе постийно відчуваю скутим.
26. Я думаю що люди говорять про мене за моєю спиною.
27. Я впевнений, що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.
28. Мені здається, що зі мною має трапитись яка-небудь неприемність.
29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.
30. Як шкода, що я не такий комуникабельний.
31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевненний у своїй правоті.
32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.
Для того щоб визначити рівень самооцінки, необхідно звести бали за всіма 32 судженнями.
Сума балів від 0 – 25 свідчить про високий рівень самооцінки, за якою людина правильно реагує на зауваження інших і рідко сумнівається у своїх діях.
Сума балів від 26 – 45 свідчить про середній рівень самооцінки, за якого людина рідко страждає від “комплексу неповноцінності” і лише час від часу намагається підладнатися під думку інших.
Сума балів від 46 – 128 вказує на низький рівень самооцінки, за яким людина хворобливо переносить критичні зауваження на свою адресу, намагається завжди рахуватися з думками інших і часто страждає від “комплексу неповноцінності
Інформація запозичена з книги:
Тернопільська, В. І. Психологія для старшокласників (від самопізнання до соціальної відповідальності) : Навч. посіб. / В. І. Тернопільська ; М-во освіти і науки України; за ред. М. В. Левківського. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.


Методика вивчення ціннісних орієнтацій, 
життєвих і професійних планів особистості

Інструкція випробуваному. Нижче пропонується ряд незавершених тверджень, які потрібно самостійно закінчити. Це треба зробити якомога швидше (по 8 - 10 секунд на кожне закінчення) і без пропусків.
Пам’ятайте, немає поганих або хороших відповідей.
1. Випускники шкіл вступають до педагогічних навчальнім закладів тому, що ________________________________________________________________ .
2. Щоб стати хорошим учителем (вихователем) потрібно _____________ .
3. Вибираючи професію, люди найчастіше всього керуються __________ .
4. У педагогічній професії найголовніше ___________________________ .
5. Свій вступ до педагогічного навчального закладу я розцінюю як _____ .
6. Приємно усвідомлювати, що майбутня професійна діяльність _______ .
7. Я вибрав (ла) педагогічну професію тому, що ____________________ .
8. Хороша та робота, яка _______________________________________ .
9. Моя майбутня професія дасть мені можливість ___________________ .
10. Для людини важливо, щоб її товариші по праці __________________ .
11. Люди працюють для того, щоб ________________________________ .
12. Найбільшим авторитетом для мене є ___________________________ .
13. Думаю, що моя майбутня професія дозволить мені _______________ .
14. Успіх педагогічної діяльності багато в чому залежить від __________ .
15. У житті для мене найголовніше ________________________________ .
16. Випускника педагогічних навчальних закладів __________________ .
17. До 22 років я ______________________________________________ .
18. До 25 років я обов’язково ___________________________________ .
19. Щоб я успішно працював (ла), потрібно _______________________ .
20. Більш за все в людині я ціную _______________________________ .

Дешифратор до бланку відповідей
Відповіді на запитання №
Про що свідчать відповіді
2, 4, 6, 8, 12, 14, 16, 20
Про ціннісні орієнтації учнів
15, 17, 18
Про життєві плани
5, 9. 10, 13, 19
Про професійні плани
1, 3, 7, 11
Про мотиви вибору професії

 Діагностика типових способів поведінки в конфліктних ситуаціях
(за допомогою тесту Томаса)
Інструкція. Для виявлення домінуючих стилів поведінки в конфліктній ситуації слід заповнити опитувальник, що складається з набору альтернативних суджень (а і б). У кожному випадку слід, уважно ознайомившись із ними, вибрати те, яке більше відповідає тому, як ви зазвичай дієте.
Опитувальник
1. а) інколи я дозволяю іншим узяти на себе відповідальність за вирішення питання, що викликає суперечку;
б) замість обговорення того, у чому наші позиції не збігаються, я стараюся звернути увагу на те, із чим ми обидва погоджуємося.
2. а) я стараюся знайти компромісне рішення;
б) я намагаюся владнати ситуацію з урахуванням інтересів іншої людини та моїх власних.
3. а) як правило, я наполегливо досягаю свого;
б) іноді я жертвую власними інтересами заради інтересів іншої людини.
4. а) я стараюся знайти компромісне рішення;
б) я стараюся не зачепити почуття іншої людини, не образити її.
5. а) залагоджуючи суперечливу ситуацію, я завжди намагаюся знайти підтримку у іншої людини;
б) я намагаюся зробити все, щоб уникнути марного напруження взаємин.
6. а) я прагну уникнути неприємностей для себе;
б) я стараюся добитися свого.
7. а) я стараюся відкласти вирішення суперечливого питання, з тим щоб у свій час вирішити його остаточно;
б) я вважаю за можливе поступитися в чомусь, щоб домогтися свого в іншому.
8. а) як правило, я наполегливо добиваюся свого;
б) насамперед я прагну виявити всі суперечливі питання та інтереси, які зачеплені.
9. а) вважаю, що не завжди варто хвилюватися через суперечки, що виникли;
б) я стараюся добитися свого.
10. а) я твердо прагну добитися свого;
б) я стараюся знайти компромісне рішення.
11. а) насамперед я прагну виявити всі суперечливі питання та зачеплені інтереси;
б) я намагаюся заспокоїти іншого і, передусім, зберегти наші стосунки.
12. а) часто я уникаю займати позицію, яка могла б викликати суперечку;
б) я даю змогу іншій людині в чомусь залишитися при своїй думці, якщо вона також іде назустріч мені.
13. а) я пропонує щось середнє;
б) я настоюю, щоб усе було зроблено по-моєму.
14. а) я повідомляю іншого про свою точку зору і запитую, що думає з цього приводу він;
б) я намагаюся показати іншому логіку та перевагу моєї позиції.
15. а) я намагаюся заспокоїти іншого і, передусім, зберегти наші стосунки;
б) я стараюся зробити все, щоб уникнути марного напруження взаємин.
16. а) я стараюся не зачепити почуттів іншої людини, не образити її;
б) як правило, я намагаюся переконати іншого в перевагах моєї позиції.
17. а) я стараюся добитися свого;
б) я стараюся зробити все, щоб уникнути марного напруження взаємин.
18. а) якщо для іншої людини це дуже важливо, я дозволю їй настояти на своєму;
б) я даю змогу іншій людині в чомусь залишитися при своїй думці, якщо вона також іде назустріч мені.
19. а) насамперед я прагну виявити всі суперечливі питання та зачеплені інтереси;
б) я стараюся відкласти вирішення суперечливого питання, з тим щоб у свій час вирішити його остаточно.
20. а) я пробую зразу подолати наші розбіжності;
б) я прагну знайти найкраще поєднання втрат і здобутків для нас обох.
21. а) я прагну бути уважним до інтересів та слів іншого;
б) я завжди схильний до прямого обговорення проблеми.
22. а) я намагаюся знайти середню позицію між моєю та тією, яку займає інша людина;
б) я відстоюю власну позицію.
23. а) як правило, я намагаюся вдовольнити бажання кожного з нас;
б) інколи я дозволяю іншим взяти на себе відповідальність за
вирішення питання, що викликає суперечку.
24. а) якщо для іншого його позиція дуже важлива, я стараюся піти йому на зустріч;
б) я намагаюся схилити іншу людину до компромісу.
25. а) я пробую переконати іншого у своїй правоті;
б) я намагаюся бути уважним до аргументів іншого, враховувати його позицію.
26. а) я пропоную, як правило, середню позицію;
б) я майже завжди намагаюся вдовольнити інтереси кожного з
нас.
27. а) як правило, я намагаюся уникати суперечок;
б) якщо для іншого його позиція дуже важлива, я стараюся піти йому на зустріч.
28. а) я стараюся добитися свого;
б) уладнуючи ситуацію, я зазвичай намагаюся знайти підтримку в іншого.
29. а) я пропоную середню позицію;
б) вважаю, що не завжди варто хвилюватися через суперечки.
30. а) я стараюся не зачепити почуття іншої людини, не образити її;
б) я завжди намагаюся зайняти таку позицію в суперечці, щоб ми
обоє досягли успіху.

Обробка та інтерпретація даних.

В методиці розрізнюється п'ять можливих стилів поведінки особистості в конфліктній ситуації, а саме:
змагання — коли людина активно переслідує власну мету і намагається за будь-яку ціну задовольнити власні інтереси, ігноруючи мету та інтереси іншої людини;
співробітництво — коли партнери прагнуть знайти таке вирішення проблеми, за якого буде досягнута мета та вдоволені потреби кожного;
компроміс — коли партнери намагаються знайти задовільний баланс своїх інтересів та потреб;
уникнення — коли людина відмовляється від взаємодії, бачачи марність своїх зусиль або ж відкладаючи взаємодію до кращих часів;
пристосування — коли людина намагається створити умови для задоволення потреб партнером та досягнення ним своїх цілей.
Ключ до опитувальника:
змагання — За, 66, 8а, 96,10а, 136, 146,166, 17а, 226,25а, 28а;
співробітництво — 26,5а, 86,11 а, 14а, 19а, 20а, 216,23а, 266,286,306;
компроміс — 2-а, 4а, 76,106,126, ІЗа, 186, 206,22а, 246,26а, 29а;
уникнення — 1а, 56,7а, 9а, 12а, 156, 176,196,21а, 236,27а, 296;
пристосування — 1 б, 36,46, ба, 11 б, 15а, 16а, 18а, 24а, 256,276,30а.
Якщо обраний варіант відповіді збігається з ключем, то опитуваний отримує один бал. Потім знаходимо суму балів по кожному з можливих варіантів поведінки в конфліктній ситуації. Отримані кількісні показники порівнюються між собою для виявлення домінуючих тенденцій поведінки людини в конфліктній ситуації.


Чи піддаєтеся ви навіюванню?

Чи легко Вас переконати, чи легко Ви підлягаєтеся навіянню, чи достатньо Ви оптимістичні — дізнатися про все це, вважаємо, Вам допоможе такий тест:
1. Після кожного нового повідомлення про будь-яку нову дієту або найраціональніший спосіб життя Ви:
а) відразу переглядаєте або навіть змінюєте свій спосіб життя, режим харчування;
б) задумуєтеся, що з цього може знадобитися і Вам;
в) ніколи не звертаєте на це уваги (на Вашу думку, людство і збереглося тому, що ніколи про це не задумувалося).
2. Якщо на Вашому обличчі висип чи Ви поранили обличчя під час гоління, Ви:
а) не виходите з дому, поки обличчя не заживе, бо Вам здається, що
якщо Ви вийдете в такому вигляді, всі звертатимуть на Вас увагу;
б) Ви намагаєтесь будь-яким чином приховати це, а якщо зустрічаєте кого-небудь із знайомих, відразу ж пояснюєте, що з Вами сталося;
в) Ви не будете звертати на це уваги, цікавість сторонніх Вас не турбує.
3. Якщо Ви відчули, що хтось іде за Вами і ледь не наступає Вам на п'яти, Ви:
а) прискорюєте крок;
б) Вам все одно, але з цікавості Ви оглядаєтеся і дивитеся, хто це.
4. Вам потрібно прийняти рішення, і Ви:
а) не говорите з іншими, тому що боїтеся одержати суперечні поради, які зіб'ють Вас;
б) шукаєте поради, але врешті-решт робите по-своєму;
в) слухаєте лише самого себе.
5. Ви трохи захворіли, проте не звертаєтеся до лікаря:
а) там багато хворих, які стануть розповідати про власні нездужання, а це Вас роздратовує;
б) у Вас просто немає для цього часу. Ви впевнені, що пройде само собою;
в) лікар може сказати Вам щось неприємне.
6. Якщо на новому місці роботи (навчання) всі раптово починають стверджувати, що Ви дуже симпатична людина, а на попередньому місці у Вас були проблеми в спілкуванні з людьми, то Ви думаєте, що:
а) нові колеги (студенти) праві, на старому місці Вас просто не розуміли;
б) вони менш вимогливі;
в) вони більш спокійні, філософськи до всього ставляться.
7. До театру, кіно Ви йдете відразу, як тільки зрозумієте, що герой про якого йдеться:
а) схожий на Вас, у нього такі самі проблеми і Вам цікаво, як він їх вирішить;
б) герой та обставини зовсім не схожі на Ваші, тому все це Вам цікаво, щоб порівняти з собою;
в) Ви дивитеся з однаковим задоволенням фільми, спектаклі, не порівнюючи героїв із собою.
8. Якщо стверджують, що останнім часом Ваша робота не поліпшується, то:
а) це сильно травмує Вас, Ви починаєте працювати ще гірше;
б) Ви самі не помічаєте такого спаду в роботі, тому вважаєте, що Вас хочуть збити з толку;
в) Ви самі намагаєтеся скласти рівень своєї роботи і зробити висновок, що хоча вона і небездоганна, але Ви працюєте з інтересом і не гірше за інших.
9. Якщо водій таксі подивиться на Вас з погано прихованою досадою, то Ви:
а) вирішите, що він, можливо, людина завжди всім незадоволена;
б) можливо, він дуже втомився;
в) вирішите, що Ви йому просто не сподобались.
10. Як тільки Ви згадуєте про Ваших бабусю і дідуся, з якими Ви не живете разом, або про своїх батьків, то:
а) Ви бачите розташування кімнат, предметів у їхньому домі;
б) Вам навіть інколи вчуваються їхні голоси;
в) Вам насамперед пригадується запах у їхньому домі, Ви його майже "відчуваєте".

Якщо Ваші відповіді склали передусім групу "а" і "б", то можна зазначити, що Ви достатньо спокійна, оптимістична людина, яка не позбавлена відповідного рівня самокритики. Ви здатні реагувати на зміни, проте спочатку старанно їх обдумуєте, обговорюєте. Ви піддаєтеся навіянню насамперед відносно тих речей, які найбільше Вас цікавлять.
Якщо у Ваших відповідях понад усе (або навіть усе) "в", то, мабуть, Ви надто самонадійні, часто буваєте впертим. Ви надто легковажно ставитеся до багатьох важливих речей.



Тест на пристосованість

Якщо ви хочете побачити, збагнули ви навички, які роблять вас добре пристосовується, дайте відповідь, чи можна застосувати наступні твердження до вас, вважаючи бали:
Не підходить ніколи 0 очок
Іноді застосовується 1 очко
Зазвичай застосовується 2 очки
Завжди можна застосувати 3 очки
1. Коли я вперше стикаюся з проблемою і не знаю, як її вирішити, я сподіваюся, що рішення виникне саме собою.
2. Всі події в моєму житті відбуваються в свій час.
3.Я оптимістично дивлюся в майбутнє.
4. Коли хтось мене відкидає, я засмучуюся, але розумію, що це його право вирішувати.
5. Я відчуваю втрату від смерті близьких і друзів, але рано чи пізно смуток проходить, і я рухаюся далі - не намагаюся повернути те, чого не повернути.
6. Я відчуваю себе посвяченим ідеалам більшим, ніж я сам.
7. Коли я з кимось сперечаюся, я захищаю свою позицію, але я можу легко визнати правоту опонента.
8. Я голосую за людину, а не за партію.
9. Я витрачаю час на те, що вважаю гідним, навіть якщо це не популярно.
10. Я вважаюся гарним слухачем, я не перебиваю інших.
11. Якщо хтось вкладає багато почуття в захист чого-небудь, я вислухаю його, не спростовуючи.
12. Якщо мені доведеться вибирати між високооплачуваною, але явно нудною роботою і цікавою, але за яку платять удвічі менше, я виберу ту, що мені до душі.
13. Мій стиль спілкування з іншими людьми - надавати їм робити те, що вони хочуть, а не намагатися їх контролювати. Я втручаюся настільки рідко, наскільки можливо.
14. Мені легко довіряти іншим.
15.Я не схильний до хвилювання - падіння і злети діють на мене менше, ніж на інших людей.
16.Я вмію легко програвати, я кажу: «Це була гарна гра», а не «Я був не у формі».
17. Для мене не найголовніше бути правим у будь-якій ситуації.
18. Я відчуваю себе добре, граючи з дітьми, я легко входжу в їхній світ.
19. Я не дуже багато думаю про свій настрій.
20. Я легко можу відчути те, що відчуває інший. 21.Спокойние люди вселяють у мене впевненість, але і нервові не роблять мене нервовим.

Підсумковий рахунок: Оцініть ваші результати:

50 балів і більше  Ви надто легко пристосовується людина на високій стадії особистого зростання. Інші шукають у вас допомоги та консультацій. Ви цінуєте свою здатність зберігати спокій у важких положеннях і з готовністю приймають зміни. Ви пишаєтеся тим, що можете мирно вирішувати конфлікти.
30-40 балів Ви досить легко миритеся з викликами повсякденної ¬ невной життя, але вам можна було б ще попрацювати в цьому напрямку. Ви з тих людей, з якими другим легко, але, схоже, і у вас можуть бути приховані хвилювання і засмучення. Конфлікти засмучують вас, і ви підпадаєте під вплив людей з більш сильними емоціями, ніж у вас.
20-30 балів У вас є певні уявлення про правильну і неправильну поведінку і для вас важливо захистити свою думку: Робота над своїм особистим зростанням для вас не так важлива. Схоже, ви добре організовані і орієнтовані на обрану ціль. Якщо ви опинитеся в ситуації конфлікту чи змагання, то постараєтеся виявитися переможцем.
Менше 20 балів Ви потребуєте значній роботі над своїм самовідчуттям. У дитинстві батьки домінували над вами, тому ви боїтеся бути відкинутим і засмучений, коли з вами не погоджуються. У вас є свій підхід до всього, і ви не любите сюрпризів. Схоже, ви любите порядок у всьому, у вас багато прихованих заворушень, або ви, навпаки, дуже неорганізовані, сильно реагуєте на будь-які зовнішні події.



Мотивація навчання

МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ
Смисл навчання, його значимість для школяра лежать у основі мотиваційної сфери. Від смислу навчання залежить спрямованість школяра, тобто мотиви навчання.Мотив навчання – це спрямованість учня на різні сторони навчальної діяльності. Наприклад, якщо активність учня направлена на роботу з самим об'єктом, що вивчається (лінгвістичним, математичним, біологічним), то частіше всього можна говорити про різні види пізнавальних мотивів. Якщо активність учня спрямована в ході навчання на спілкування з людьми, тут має місце соціальний мотив навчання.За ставленням до навчання у кожного школяра потрібно бачити складну конструкцію його мотиваційної сфери і її складові (смисл, мотиви, цілі, емоції, інтереси), їх кількісні характеристики, їх співвідношення. Вчителю важливо охопити всю систему прагнень, характер домінуючих у дитини інтересів. В цілому мотиваційна сфера учіння визначається такими моментами:Ÿ         характером самої навчальної діяльності школярів, розгорнутістю і зрілістю її структури, сформованістю її компонентів (навчальної задачі, навчальних дій, дій самоконтролю і самооцінки), взаємодією в ході навчання з іншою людиною;Ÿ         смислом учіння для кожного школяра, що визначається ідеалами, ціннісними орієнтаціями учня;Ÿ         характером мотивів навчання;Ÿ         зрілістю цілей;Ÿ         особливостями емоцій, що супроводжують процес навчання. Найбільш реальними для вчителя є такі методи вивчення мотивації: спостереження, використання спеціально підібраних ситуацій, індивідуальна бесіда, анкетування. Інструкція: Вам пропонуються судження, з допомогою яких можна пояснити причини, що спонукають вас вчитися в школі. Відповідати слід у такий спосіб:-                       судження повністю збігається з моєю думкою – саме задля цього я вчуся-5 балів-                       це має не дуже важливе, але певне значення для мене – 4 бали-                       не знаю, про це не думав -3 бали-                       це не має для мене істотного значення – 2 бали-                       це не має для мене жодного значення – 1 бал.Я так вчуся, тому що...1.   Хочу розширити свій кругозір, краще орієнтуватися в навколишній дійсності2.   Як і всі мої ровесники, я нічого іншого робити не вмію.3.   Цікавлюсь певною галуззю науки, шлях до оволодіння якою лежить через школу.4.   Хочу в майбутньому добре заробляти.5.   Хочу пізнати закони розвитку природи і суспільства.6.   Оволодіння знаннями – обов'язок кожного учня.7.   Без навчання у школі неможливо розвинути свої розумові здібності.8.   У школі ми вчимося спілкуватися з іншими людьми.9.   Інакше будуть неприємності в школі і удома.10.  З атестатом про середню освіту легше влаштуватися на роботу.11.  Такий порядок: дорослі працюють, а діти вчаться.12.  Хочу підготуватися до участі в житті нашої країни.13.  В школі закладають основи для подальшого вдосконалення знань.14.  Не хочу бути гіршим від інших.15.  Хочу бути на рівні сучасного науково-технічного прогресу.16.  Цікаво пізнавати нове.17.  Знання дають почуття впевненості у собі.18.  Середня освіта необхідна для оволодіння обраною професією.19.  Хочу підготуватися до вступу у вищий учбовий заклад.20.  Не хочу важко фізично працювати.21.  У шкільні роки розвиваються здібності.22.  Хочу закінчити школу і якомога швидше оволодіти певною професією.23.  Люблю розумову працю.24.  Нашій країні потрібні високоосвічені і всебічно розвинені люди.25.  Отримані знання допомагають орієнтуватися в багатьох питань.26.  У школі закладають основи для пізнання минулого, теперішнього і майбутнього життя людства.27.  У школі життя цікаве і різноманітне.28.  Примушують батьки.29.  Хочу оволодіти способами самостійної роботи над собою.30.  У мене вироблена звичка сумлінно виконувати свої учбові обов"язки.31.  Одержані в школі знання, вміння, навички пригодяться в житті.32.  Не хочу завдавати прикрощів батькам, які прагнуть дати мені хорошу освіту.33.  Хочу бути корисним своїй країні громадянином.34.  Не хочу "пасти задніх", бути серед невстигаючих.35.  Вчитись потрібно, бо інакше жити буде нецікаво.36.  Хочу бути освіченою і культурною людиною.37.  Навчання розвиває і загартовує волю.38.  Гадаю, що якісна освіта дасть мені деякі переваги в житті над тими, хто її не має.39.  Хочу бути повноцінним громадянином суспільства.40.  Хочу мати забезпечене життя.41.  Ціную друзів, з яким я вчуся.42.  Хочу, щоб батьки не дорікали мені.43.  Прагну здобути знання та вміння, щоб служити своєму народу.44.  У школі під час спілкування з ровесниками і вчителями перевіряється правильність поглядів і вчинків.45.  Хочу мати в майбутньому спокійну і фізично неважку роботу.46.  У школі ми багато вчимося один в одного.47.  Хочу підготуватися до майбутньої трудової діяльності.48.  Навчання в школі сприяє виробленню власних поглядів на навколишній світ.49.  Навчання в моїй школі забазпечує мені певні переваги над ровесниками з інших шкіл.50.  Середня освіта – добра основа для будь-якої професії.51.  Не хочу, щоб мене вважали невігласом.52.  Вчитись примушують дорослі.53.  У шкільні роки знаходиш справжніх друзів.54.  Середня освіта допомагає знайти бажане місце в суспільстві.55.  Хороша освіта – основа подальшого самостійного життя.56.  Хочу багато знати і вміти.Обробка одержаних даних.Слід провести кількісну обробку даних за визначеними балами. Підрахунок здійснюється за судженнями показниками відповідних груп мотивів:1.         Соціально-ціннісні : 6, 12, 15, 24, 33, 39, 43.2.         Учбово-пізнавальні : 1, 3, 5, 16, 23, 26, 30.3.  Професійно-ціннісні : 18, 19, 22, 31, 47, 50, 55.4.  Позиційні (намагання посісти більш високе місце) : 13, 14, 34, 35, 36, 51, 54.5.           Комунікативні: 8, 25, 27, 41, 44, 46, 53.6.           Самовиховання: 7, 17, 21, 29, 37, 48, 56.7.           Ситуаційні (навчання для когось) : 2, 9, 11, 28, 32, 42, 52.8.           Утилітарні (вузько егоїстичні) : 4, 10, 20, 38, 40, 45, 49.Підраховується сумарна кількість балів по кожному мотиву. Максимальна кількість балів одного мотиву – 35. Структуру учбової мотивації кожного учня можна визначити співвідношенням мотивів, які її утворюють. Мотиви, що за своїми кількісними показниками посіли перші 4 місця, можна вважати провідними для кожного учня.Особливості, що сприяють становленню мотивації в підлітковому віці:-     потреба в дорослості – небажання вважати себе дитиною, прагнення зайняти нову життєву позицію по відношенню до світу, до іншої людини, до самого себе;-     загальна активність підлітка, його готовність включатися в різновиди діяльності з дорослими і ровесниками;-     прагнення підлітка до самостійності;-     збільшення широти і різноманітності інтересів (розширення світогляду);-     зростання визначеності і стійкості інтересів;-     розвиток на цій основі спеціальних здібностей (музичних, технічних тощо).
 








































Немає коментарів:

Дописати коментар