Нарис про вчительку
Скільки себе пам’ятає, вона завжди мріяла бути вчителькою.
Споглядаючи за роботою своєї першої наставниці, уявляла, як сама проводитиме уроки, якою вимогливою, але доброю буде. І
неодмінно її любитимуть діти, адже й вона їм віддасть своє серце. Вже й десятий клас закінчувала, а не було навіть іншої думки, ким стати. Зранку бігла на уроки, а вдень чи
ввечері гралася у школу, писала крейдою на імпровізованій дошці (насправді це
була біла глина, і мама сварилася, що навкруги все запорошено), виправляла
помилки в зошитах уявних учнів. Бувало, й справді допомагала своїй вчительці
перевіряти учнівські домашні завдання, і радості тоді не було меж. Що вже
говорити про уроки, які їй довіряли проводити в різних класах з різних
предметів, коли не знаходили заміни
серед учителів!
Учитель… Це ж якою людиною
треба бути, щоб стати гідним цього почесного
звання?
Їй не було складно визначитися, адже дві її тітки, двоюрідна сестра – педагоги. Одна –
директор школи, друга- учитель-методист, заслужений учитель України, і всі вони – вчителі української мови..
Підлітком, слухаючи за великим родинним столом їхні розповіді, думала:" Буду не гірше". Не
меншу роль у вирішальному виборі професії відіграли педагоги, особливо вчителька української мови. Її
останні на випускному вечорі слова "у тебе вийде" вона (тепер сама учитель української мови
з 30-річним стажем) згадує щоразу, як доводиться
іноді складно.
Навчання у Криворізькому
державному педагогічному інституті. З кожним семестром, з кожним курсом мрія ставала все ближчою.
З червоним дипломом (не соромно!) прийшла на роботу в новеньку школу, яка відчиняла свої двері дітям лише
другий рік. Тепер вона Наталія Петрівна – учитель української мови та
літератури. Колектив творчих однодумців радо прийняв молоду вчительку.
Адміністрація підтримувала, направляла, корегувала, заохочувала, доручала. І вже через три роки Наталія Петрівна мала ІІ
кваліфікаційну категорію, а ще через два роки за результатами
фронтальної перевірки школи – першу. Керівник шкільного методичного об’єднання вчителів
суспільно-гуманітарних дисциплін, заступник директора з
виховної роботи. Додому поверталася вона, як правило, не раніше шостої вечора. І знову - за
роботу. Чи не хотілося їй спокою, відпочинку, чи не хотілося їй усе кинути?
Зізнається: були хвилинки слабкості. А як же " у тебе вийде", а чи будеш ти себе поважати, якщо все кинеш, злякавшись труднощів? Далі – знов робота, турботи,
обов’язки, атестація
на вищу категорію, присвоєння
звання «Старшого вчителя», конкурс "Учитель року" і перемога, звання "Учитель-методист", керівник міського методичного об'єднання, заступник директора з навчально-виховної роботи…
Добре, що доля якось
так щедро послала Наталії Петрівні на життєвому й професійному шляху
здебільшого гарних людей, що могли підтримати, порадити, сказати схвальне
слово. А це
надихає, додає сил. Тож крутиться колесо творчості. Поки що воно
не зупиняється. Її починання підхоплюють учні, самі намагаються творити і жити
за законами добра.
Немає коментарів:
Дописати коментар